dijous, 22 de novembre del 2012

"Senyoreta 2.0" opinions i exemples.

La integració de les TIC i la web 2.0 a les aules té avantatges i inconvenients. 
En aquest vídeo podem observar diverses opinions de mestres i alumnes i exemples on s'han integrat les noves tecnologies de manera molt positiva: l'escola rural d'Alfés (El Segrià), l'institut escola Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia), i l'escola de Bordils (Gironès).


Com veiem en aquest vídeo, a moltes escoles rurals hi ha factors que ajuden a que les tecnologies puguin ser implantades amb èxit. A les escoles rurals hi ha menys alumnes i tenen classes amb nens de diferents edats. Així doncs, un avantatge és que es poden ajudar entre ells, els més grans poden ajudar als petits. Per una altra banda, hi ha menys professors i això afavoreix la comunicació i la coordinació entre ells, cosa que a les escoles grans és molt més difícil. 

Quan parlem de recursos tecnològics, tant a les escoles rurals com a la resta, veiem que hi ha una manca de recursos (equipament vell, connexió insuficient...). No obstant, veiem l'exemple de l'institut escola Jacint Verdaguer, on hi ha una voluntat de tirar-ho endavant i aconsegueixen més recursos amb l'aportació de l'AMPA i els premis que reben pels seus projectes.
Però degut a les retallades per la crisi molts centres han de posar fre a aquesta voluntat de seguir avançant tecnològicament. En  aquest  escrit de la FAPAC (Federació d'associacions de mares i pares de Catalunya), veiem com amb les retallades els projectes com l'1x1 han quedat congelats i s'han retirat subvencions a les AMPA.

Un altre inconvenient que podem observar en aquest vídeo és la manca de formació del professorat i la reticència d'alguns mestres a fer servir les noves tecnologies. En una escola rural és més fàcil coordinar programes de formació de professorat i formació de les famílies, ja que són menys i és més fàcil coordinar-se. En canvi, en escoles més grans, si no hi ha voluntat per part dels mestres és més complicat. No és només un tema d'edat (tot i que l'edat pot ser un factor que porta cap a la reticència) sinó d'implicació del professorat. El món ha canviat, avui dia no concebem la sanitat sense tecnologia, i no hauríem de concebre l'educació sense la tecnologia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada